Sunday, December 28, 2014

ပထမၾကီးတန္း။ ။ ရူပသိဒၶိ/ဋီကာေက်ာ္ဘာသာ ( အေျဖမွန္)

မိန္ေႏြ( ငါန္းဇြန္) | Sunday, December 28, 2014 | Best Blogger Tips


                                                     ( အေျဖမွန္ )
                                       ေမာ္လျမိဳင္ျမိဳ႕၊ ဆင္ျဖဴစာသင္တိုက္
                                          အပတ္စဥ္  အစမ္းစာေမးပြဲ
                             ပထမၾကီးတန္း။    ။ ရူပသိဒၶိ/ဋီကာေက်ာ္ဘာသာ
               ၁၃၇၆-ခုႏွစ္၊ ျပာသိုလ္လဆန္း(၈)ရက္၊ ( 28.12.2014 ) တနဂၤေႏြေန႕
                                        -----------------------------------
၁။သညာယမႏု-သုတ္ျဖင့္ ႏုအကၡရာ လာရာ၌ ရူပသိဒၶိဆရာ၏ စည္းကမ္းခ်က္တို႕မွာ-
ပဒေႏၱ ဟုဆိုေသာေၾကာင့္ အနီးပုဒ္၏ အဆံုး၌သာ ႏုအကၡရာ လာရပါသည္။ ထိုသို႕လာရာ၌လည္း အနီးပုဒ္၏ ၀ိဘတ္ကိုေခ်ျပိးမွသာ လာရပါသည္။

ကိစၥပစၥည္းတို႕၏ လိင္ကား-
ေဘာအနက္၌ သက္လွ်င္ နပံုလိင္၊
ကံအနက္၌ သက္လွ်င္ တိလိင္ ျဖစ္ပါသည္။

ကိစၥပစၥည္းတို႕၏ သာဓနကား-
အကမၼကဓာတ္ေနာင္ သက္လွ်င္ ေဘာ ( ဘာ၀သာဓန)
သကမၼကဓာတ္ေနာင္ သက္လွ်င္ ကံ  ( ကမၼသာဓန)

                        ---------------------------------------------------------------
၂။ ဓဎဘေဟဟိ ဓဎာစ-သုတ္ ကာရီ ကာရိယတို႕ကို အစဥ္တက်မွာ-
ဓ ၊ ဎ ဆံုးေသာဓာတ္တုိ႕ေနာင္ တ-ပစၥည္းကို အစဥ္အတိုင္း ဓျပဳ၊ ဎျပဳ ။
ဘ ၊ ဟ ဆံုးေသာဓာတ္တို႕ေနာင္ တ-ပစၥည္းကို အစဥ္အတိုင္း ဓျပဳ၊ ဎျပဳ ။

၀စ၀ါ၀ု-သုတ္ကို ရူပသိဒၶိအလိုက် အနက္ေပးပံုမွာ-
၀စ၊ ၀စဓာတ္၏။ ၀၊ ၀၏၊ ရ၊ ရအျပဳသည္။ ေဟာတိ၀ါ၊ ျဖစ္သည္သာလွ်င္တည္း။ အေႏၱာစ၊ ဓာတြန္ စဗ်ည္းသည္လည္း။ ေနာ၊ ေက်သည္။ ေဟာတိ၀ါ၊ ျဖစ္သည္သာလွ်င္တည္း။ တႆ၊ တ-ပစၥည္း၏။ ဒြိစ၊ ေဒြးေဘာ္ျပဳသည္လည္း။ ေဟာတိ၀ါ။ ျဖစ္သည္သာလွ်င္တည္း။ ။
                             --------------------------------------------------------------
၃။ သခၤ ါေရာ -၏ ဓာတု၊ ပစၥယမွာ-
သံပုဗၺ ကရဓာတ္၊ ဏပစၥည္း ျဖစ္ပါသည္။

ခရ-သည္ ဓာတ္မဟုတ္ပါဘဲလွ်က္ ၀ုဒၶိေရာက္ရျခင္းမွာ-
ခရ-သည္ ဓာတ္မဟုတ္ေသာ္လည္း ကရဓာတ္၏ အ-ျပဳ အာေဒသျဖစ္၍ ဌာႏူပစာရအားျဖင့္ ဓာတ္ဟု ေခၚႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ၀ုဒၶိျပဳႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

 ဥပၸဇၨ-၏ ရုပ္က်ဥ္းမွာ-
ဥပၸဇၨ-ကား ဥပုဗၺ ပဒဓာတ္၊ တြာပစၥည္း။ မဟဒေဘဟိ မၼ ယွ ဇၨ ဗ ၻ ဒၶါ စ-သုတ္ျဖင့္ တြာ-ပစၥည္းကို ဓာတြန္ႏွင့္တကြ ဇၨျပဳ၍ ဥပၸဇၨ-ဟု ျပီးပါသည္။
                             -------------------------------------------------------------
၄။  ခ်ာဒီဟိမာန္မစေတာ၀ါ-သုတ္ျဖင့္ မကို တျပဳရာ၌ သတ္မွတ္ခ်က္မွာ-
အဒ-ဓာတ္၏ ေနာင္မွျဖစ္ေသာ မန္ပစၥည္း၏ မကိုသာ တျပဳပါသည္။

 ဆတၱံ ၏ ၀ိဂၢဟမွာ-
အာတပံ ဆာေဒတီတိ ဆတၱံ။

 စိတၱံ ၏ ၀ိဂၢဟမွာ-
အာရမၼဏံ စိေႏၱတီတိ စိတၱံ ။
( စိေႏၱႏၱိ သမၸယုတၱဓမၼာ ဧေတနာတိ စိတၱံ )
                                   ---------------------------------------------------
၅။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ-ဟူေသာ စကား၏အဓိပၸါယ္မွာ-
အေၾကာင္းတရားတို႕၏ ေပါင္းစံု ညီညြတ္ျခင္းကို စြဲ၍ အက်ိဳးတရားတို႕၏ ျဖစ္ေပၚရာ ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း အေၾကာင္းတရားသည္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္-ဟု ေခၚသည္။

သခၤ ါရ (၃)မ်ိဳးႏွင့္ တရားကိုယ္တို႕မွာ-
    ၁။ ပုညာဘိသခၤ ါရ - ကာမ၊ရူပကုသိုလ္ေစတနာ ၁၃-ပါး
    ၂။ အပုညာဘိသခၤ ါရ- အကုသိုလ္ေစတနာ ၁၂-ပါး
    ၃။ အာနဥၨာဘိသခၤ ါရ - အရူပေစတနာ ၄-ပါး တို႕ျဖစ္ၾကပါသည္။
                                    -------------------------------------------------
၆။ သတၱ၀ါတို႕၏ ခႏၶာဒုကၡတံုး ရရွိျဖစ္ေပၚျခင္း၏ (က) မွန္ကန္ေသာအေၾကာင္း  (ခ) မွားယြင္းေသာအေၾကာင္းတို႕မွာ-
(က) အ၀ိဇၨာ-စေသာအေၾကာင္း အဆက္ဆက္
(ခ)  ျဗဟၼာ-စေသာ အစိုးရသူ၊ ဖန္ဆင္းတတ္သူ
( ဣႆရ၊နိမၼာန-စေသာ အေၾကာင္း )

ကမၼဘ၀ႏွင့္ သခၤ ါရတို႕၏ တရားကိုယ္အားျဖင့္ ထူးျခားခ်က္မွာ-
အနာဂါတ္ပဋိသေႏၶ၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ပစၥဳပၸန္ေစတနာသည္ ကမၼဘ၀ မည္၏။

ဤပစၥဳပၸန္ဘ၀၏ ပဋိသေႏၶေစတနာျဖစ္ေသာ အတိတ္ေစတနာသည္ သခၤ ါရ မည္၏။
ဤသို႕ ထူးပါသည္။
                                     ------------------------------------------------
၇။  ကမၼဇရုပ္သည္ ကံေၾကာင့္ျဖစ္ပါလ်က္  ၀ိပါက-ဟူေသာအမည္ကို မရျခင္းမွာ-
နာမ္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အာရံုျပဳျခင္းရွိသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ကံႏွင့္တူကုန္ေသာ နာမ္တရားတို႕၌သာလွ်င္ ၀ိပါကသဒၵါကို ပါဠိ၌ တင္အပ္ေသာေၾကာင့္ နာမ္မဟုတ္ေသာ ရုပ္ကို ၀ိပါက-ဟု မေခၚႏိုင္ပါ။

 (က) ဒြိကာလိကပစၥည္းမွာ-
ကမၼပစၥည္း ျဖစ္ပါသည္။

 (ခ) တိကာလိကပစၥည္း မွာ
အာရမၼဏပစၥည္း၊ အဓိပတိပစၥည္း၊ ဥပနိႆယပစၥည္းတုိ႕ျဖစ္ပါသည္။
                                     --------------------------------------------------
၈။ ကမၼ႒ာန-ဟူေသာ စကားလံုး၏ အဓိပၸါယ္မွာ-
သမထ၊ ၀ိပႆနာဟူေသာ ဘာ၀နာ ကံႏွစ္မ်ိဳး၏ အာရံုျပဳ( ျဖစ္ရာ ) ေနရာျဖစ္ေသာ အာရံုကို ကမၼ႒ာန္းဟု ေခၚပါသည္။

ေဒ၀တာႏုႆတိ၏ အဓိပၸါယ္မွာ-
''သဒၶါတရားစသည္ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္ေသာ သူတို႕သည္ နတ္အျဖစ္သို႕ ေရာက္ရကုန္၏။ ထိုသဒၶါစေသာတရား ငါ၌လည္း ရွိ၏''ဟု နတ္တို႕ကို သက္ေသအရာ၌ထား၍ မိမိ၏ သဒၶါ-စေသာ ဂုဏ္ကို အဖန္ဖန္အမွတ္ရျခင္းသည္ ေဒ၀တာႏုႆတိ ဟုေခၚသည္။
                                    ---------------------------------------------------
၉။ ၀ု႒ာနဂါမိနီ၏ အဓိပၸါယ္မွာ-
အပါယ္စသည္မွလည္းေကာင္း၊ သခၤ ါနိမိတ္မွလည္းေကာင္း၊ ထ-တတ္ေသာ ၀ု႒ာန-ဟုေခၚေသာ မဂ္သို႕ ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ၀ိပႆနာအက်င့္ကို ၀ု႒ာနဂါမိနီ ဟုေခၚပါသည္။

မဂ္ျပီးလွ်င္ ဖိုလ္ကို အားမထုတ္ဘဲ ျဖစ္ႏိုင္ပံုကိုလည္း ဋီကာဆရာစကားရပ္ႏွင့္ အညီမွာ-
ပူေလာင္ေသာမီးကို ေရေအးျဖင့္ သြန္းေလာင္းေသာအခါ ျငိမ္းေအးသြားသကဲ့သို႕ ၊ ကိေလသာအပူဓာတ္ကို မဂ္ျဖင့္ ပယ္သတ္ေသာအခါ ျဖစ္ေပၚေသာအျငိမ္းဓာတ္ကိုပင္ ဖိုလ္ဟုေခၚရေသာေၾကာင့္ မဂ္ျပီးလွ်င္ ဖိုလ္သည္ အလိုလိုျပီးႏိုင္ပါသည္။
                                          ---------------------------------------------------
၁၀။ ဉာဏဒႆန၀ိသုဒၶိ၌ (က) ဉာဏ  (ခ) ၀ိသုဒၶိ တို႕၏ အမည္ရျခင္းအေၾကာင္းျပခ်က္ကို ဋီကာႏွင့္ အညီမွာ-
(က) သစၥာေလးပါးတို႕ကို သိေသာအားျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ျပဳေသာေၾကာင့္ ဉာဏ-မည္ပါသည္။
(ခ) ကိေလသာအညစ္အေၾကးတို႕မွ စင္ၾကယ္ေသာေၾကာင့္ ၀ိသုဒၶိ-မည္ပါသည္။

သတၱကၡတၱဳပရမ-၏ အဓိပၸါယ္မွာ-
ေသာတာပန္ျဖစ္ျပီးေနာက္ ကာမသုဂတိဘံု၌ အလြန္ဆံုး( ၇ )ၾကိမ္သာ ပဋိသေႏၶ ေနေသာ၊ ( ၈ )ၾကိမ္ေျမာက္စသည္၌ ကာမဘံု၀ယ္ ပဋိသေႏၶ မေနေတာ့ေသာ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ကို သတၱကၡတၱဳပရမ- ဟုေခၚပါသည္။
                                --------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment