Sunday, January 18, 2015

ဓမၼာစရိယတန္း။ ။ ပါရာဇိကဏ္ ( ဒုတိယေန႕ ) (အေျဖမွန္)

မိန္ေႏြ( ငါန္းဇြန္) | Sunday, January 18, 2015 | Best Blogger Tips


( အေျဖမွန္ )
                                           ေမာ္လျမိဳင္ျမိဳ႕၊ဆင္ျဖဴစာသင္တိုက္
                                                  အပတ္စဥ္စာေမးပြဲ
                                  ဓမၼာစရိယတန္း။   ။ ပါရာဇိကဏ္ ( ဒုတိယေန႕ )
                    ၁၃၇၆-ခုႏွစ္၊ ျပာသိုလ္လဆန္း(၁၅)ရက္၊ (4.1.2015) တနဂၤေႏြေန႕
                                             -------------------------------
၁။ ၀ါ၊ တစ္နည္းကား။ အႆ၊ ထိုျမတ္စြာဘုရားအား။ ဟီေနာ၊ ယုတ္ေသာ။ ဂေဗၻာ၊ ပဋိသေႏၶသည္။ အတၳိ၊ရွိ၏။ ဣတိ၊ထို႕ေၾကာင့္။ ေသာ ဘ၀ံေဂါတေမာ၊ ထိုရွင္ေဂါတမသည္။ အပဂေဗၻာ၊ အပဂဗၻမည္၏။

 ( ကသၼာ၊ ေၾကာင့္။ ဟီေနာ၊ ေသာ။ ဂေဗၻာ၊ သည္။ အတၳိ၊ နည္း )

ေဒ၀ေလာကဂဗၻပရိဗာဟိရတၱာ၊ နတ္ျပည္၌ ပဋိသေႏၶမွ အပျဖစ္သည္၏အျဖစ္ေၾကာင့္။ ေသာဘ၀ံေဂါတေမာ၊ သည္။ အာယတိ ံ၊၌။ ဟီနဂဗၻပဋိလာဘဘာဂီ၊ ယုတ္ေသာ ပဋိသေႏၶကို ရျချင္းအဘို႕ရွိသည္။ ဘ၀ိႆတိ၊ တံ့။ ဣတိ တသၼာ၊ ေၾကာင့္။

ဟီေနာ၊ ေသာ။ ဂေဗၻာ၊ သည္။ အတၳိ၊ ရွိသတည္း။
------------------------------
၂။ (ဃ)၀ါက်သို႕ ဌပနာတိကပုစၦာက်မ္းတက္ျပပံုကား-
    အရွင္အ႒ကထာဆရာ ဆရာသည္ (ဂ)၀ါက်ျဖင့္ အပဂေဗၻာကို ဗဟုဗၺီဟိ၀စနတၳျဖင့္ ရဟန္းေဂါတမအား ယုတ္ေသာ ပဋိသေႏၶရွိသူဟု ျပဆုိေတာ္မူအပ္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ ( အဘယ္အဓိပၸါယ္အားျဖင့္ ) ယင္းသို႕ ျပဆိုအပ္ပါသနည္း။ ရဟန္းေဂါတမအား ပစၥဳပၸန္၌ တိဟိတ္လူသားျဖစ္၍ ျမတ္ေသာ ပဋိသေႏၶရွိသူပင္ မဟုတ္ပါေလာ။ ဤသို႕ ေမးဘြယ္ရွိေသာေၾကာင့္ (ဃ)၀ါက်ကို မိန္႕ဆိုေတာ္မူ၏။ အဓိပၸါယ္ကား- (ဃ)၀ါက်ျဖင့္ ေနာင္လာလတံၱ႕ေသာ ဘ၀၌ နတ္ျပည္ပဋိသေႏၶမွ အပျဖစ္သည္၏အျဖစ္ေၾကာင့္ ( အနာဂါတ္ပဋိသေႏၶကို ရည္ရြယ္၍) ယင္းသို႕ ျပဆိုပါ၏ ဟူလို။
------------------------------
၃။ (ဂ)၀ါက်သည္ အပဂေဗၻာ၏ ပဥၥမီတပၸဳရိသ္သမာသ္ ၀စနတၳမွတစ္ပါး ၊ ဗဟုဗၺီဟိသမာသ္ ၀စနတၳတစ္မ်ိဳးကို ျပေသာေၾကာင့္ ပကၡႏၱရ၀ါက်မည္ပါသည္။
       
(ဃ)၀ါက်သည္ ယုတ္ညံ့ေသာပဋိသေႏၶရွိသူဟု ဖြင့္ရျခင္း၏ အေၾကာင္းကို ျပေသာေၾကာင့္ ကာရဏ၀ါက်မည္ပါသည္။

(င) အနာဂါတ္ပဋိသေႏၶ၏ ယုတ္ညံ့ျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းမွတစ္ပါး၊ အဟိတ္ပဋိသေႏၶ၏ ယုတ္ညံ့ျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းတစ္မ်ိဳးကို ျပေသာေၾကာင့္ ပကၡႏၱရ၀ါက်မည္ပါသည္။

(ဂ)၀ါက်၌ အႆကို စာစပ္ပံုကား-
    အႆကား အား-ဟူ၍အနက္ေပးေသာေၾကာင့္ အတၳိဟူေသာ ပါဌေသသ၌ သမၸဒါန္၊ အတၳိကား သမၸဒါနီ အျဖစ္ျဖင့္ စပ္အပ္၏။
တစ္နည္း။  ။  အႆကား ၏-ဟူ၍အနက္ေပးေသာေၾကာင့္ ဂေဗၻာ၌ သာမီ၊ ဂေဗၻာကား သံ အျဖစ္ျဖင့္ စပ္အပ္၏။
---------------------------
၄။ မာတုယာ ကုစၦိ  မာတုကုစၦိ။ ( တသၼိ ံ )
မာတုယာ၊ အမိ၏။ ကုစၦိ၊ ၀မ္းတည္း။ မာတုကုစၦိ၊ အမိ၏၀မ္း။
မာတုယာ ကုစၦိ ကား စတုတၳီတပၸဳရိသ္သမာသ္၀ိျဂိဳလ္၊ မာတုကုစၦိကား စတုတၳီတပၸဳရိသ္သမာသ္ပုဒ္။
မာတုပုဒ္၊ ကုစၦိပုဒ္။
အမိသည္ မုခ်အားျဖင့္ရ၏။
အမိ၏ ၀မ္းႏွင့္ အေဘဒ၊ေဘဒအားျဖင့္ စပ္ျခင္းသဗၺန္သည္ ဌာႏူပစာအားျဖင့္ရ၏။
မာတုကုစၦိဟူေသာ သမာသ္ပုဒ္လံုးအရကား အမိ၀မ္းရ၏။
--------------------------
၅။ ဥပပတၱိ ကား ဥပပုဗၺ ပဒဓာတ္၊ တိပစၥည္း
    ဟီန     ကား ဟာဓာတ္၊ တပစၥည္း
    ဂဗၻ       ကား ဂဗၻဓာတ္၊ အပစၥည္း ( တနည္း။ ဂရဓာတ္၊ ဘပစၥည္း၊ တနည္း။ ဂုဓာတ္၊ အဘပစၥည္း )
    ကုစၦိ     ကား  ကုသဓာတ္၊ ဆိပစၥည္း
    ဘာဂ    ကား  ဘဇဓာတ္၊ ဏပစၥည္း
-------------------------
၆။ (ဂ)၀ါက်ျဖင့္ အပဂေဗၻာ၌ အပသည္ ဟီနအနက္ေဟာ၍ အပဂေဗၻာကို ဗဟုဗၺီဟိ၀စနတၳျပဳအပ္သည္ကို သိေစပါသည္။ ( ဥပသဂၢလိဂၤတၳ၊ သမာသလိဂၤတၳသံ၀ဏၰနာ)

(ဃ) အနာဂါတ္ပဋိသေႏၶ၏ ယုတ္ျခင္းေၾကာင့္ ယုတ္ေသာ ပဋိသေႏၶရွိျခင္းပင္တည္းဟု သိေစပါသည္။ ( ဘာ၀တၳ )
(င)  အတိတ္ပဋိသေႏၶ၏ ယုတ္ျခင္းေၾကာင့္ ယုတ္ေသာ ပဋိသေႏၶရွိျခင္းပင္တည္းဟူေသာ အဓိပၸါယ္ကို သိေစပါသည္။ ( ဘာ၀တၳ )
----------------------------
၇။ အာယတိ ံ/ အာယတိ ပါဌ္ႏွစ္ေထြရွိရာ-
အနာဂါတ္အနက္ေဟာ အာယတိသဒၵါေနာင္ သတၱမီအနက္၌ ရတိယာ၀ိဘတ္သက္ေသာေၾကာင့္၄င္း (တစ္နည္း ) သတၱမီ၀ိဘတ္ကို အံျပဳထားေသာေၾကာင့္၄င္း အာယတိ ံဟူေသာပါဌ္ သင့္ပါသည္။

အာယတိသည္ သတၱမ်ႏၱ နိပါတ္ပုဒ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အာယတိပါဌ္လည္း သင့္ပါသည္။
----------------------------
၈။ ဌာန = ၀မ္းဗိုက္
    ဌာနီ = ပဋိသေႏၶ     ဌာႏူပစာ/ နာနႏၱိကနည္း ( ဆိုရိုးအတိုင္း ေရးပါ )

    တစ္နည္း။    ။  အတူျဖစ္ = ကုစ ၦိ႒သတၱ၀ါ
                        အတူရွိ    = ပဋိသေႏၶ       သဒိသူပစာ/ ရုဠီွနည္း  ( ဆိုရိုးအတိုင္း ေရးပါ )
------------------------------
၉။ ပုန ျဗဟၼေဏာ တံ အဘိ၀ါဒနာဒိကမၼံ ေဒ၀ေလာက ဂဗၻသမၸတၱိယာ ေဒ၀ေလာက ပဋိသႏၶိ ပဋိလာဘာယ သံ၀တၱတီတိ မညမာေနာ ဘဂ၀တိ စႆ အဘာ၀ံ ဒိသြာ ဘဂ၀ႏၱံ '' အပဂေဗၻာ ''တိ အာဟ ။
-----------------------------
၁၀။ ဂဗၻ အရ -
      မဟာ၀ိပါက္စိတ္ ၈-ပါးတို႕တြင္ တစ္ပါးပါးရ၏။
     ( အႆာ   ာဒါဒိေဒသနာဟာရ ေနတၱိနည္း ကို ဆိုိရိုးအတိုင္း ေကာက္ပါ )
                                        ----------------------------

No comments:

Post a Comment